Wednesday 6 June 2012

Jag blev student.


Lite overklig kändes den, lördagen. Jag började inte gråta i skolan, fast det var nära några gånger. Vid ett skede var det av lycka. Jag fick stipendium. Äntligen, efter 6 år i den där skolan. Eller, olika skolor är det ju, men samma lärare. I fyra ämnen blev det, så en bra slant fick jag. Och högsta betyg i bildkonstdiplomet. Jag lyckades gå i mina klackar utan att falla och fick några fina bilder på mig och mina vänner. Regnade gjorde det och då jag kom hem började ett kaos där en massa gäster trängde sig överallt. Mycket rosor fick jag, och mycket annat också. Kommer nog aldrig behöva köpa en endaste kaffekopp. Natten var mycket random, men minnesvärd. Middag med underhållning och sedan vidare ut i staden. Allt slutade vid ett hotellrum, eller en nattpromenad till stranden efteråt. Solen var redan uppe då jag kom hem och lade mig ner för att tänka igenom den gångna dagen. Min studentdag blev riktigt lyckad.


***

Last Saturday I did graduate. My day was really random but also really awsome. I did get at lot of gifts and had a great time with my friends.

No comments:

Post a Comment