Saturday 12 May 2012

Party animal.

Det är inte ofta jag festar. Och jag dricker inte. Vet ni hur mycket pengar jag sparar på det? Jag menar, bara på att köra själv hem från krogen sparar jag in 20€ på en taxi. Plus dricka på det. Men jag älskar att dansa! Och jag kan dansa nykter - det är inga problem alls. Min krogkompis som jag alltid går ut med dricker inte heller, och vi är redan farliga. Alla kanske inte skulle gå ut först på dansgolvet då det är tomt - förutom en gubbe som nog fått sig för mycket - och dansa galendans helt nyktra? Efter oss kom det flera och plötslig var dansgolvet fullt. Och det hände inte bara en gång under kvällens lopp. Den festen skulle inte vara något utan oss, säger jag bara.

-

I don't drink (I save a lot of money) but I love to dance. And danceing sober is no problem. Me and my (also sober) friend were the first on the empty dancefloor (except one older drunk man) danceing like crazy, and suddenly the dancefloor was full. That happened more than once. In Finland beeing sober at the club is very unusual, but I have to say that the party of yesterday wouldn't be anything whitout us.

No comments:

Post a Comment