Friday 20 April 2012

För snäll storasyster här, hej.

Fick idag uppdraget att skjutsa min lillebror [17 år] till hans scoutkårs kårlokal därifrån han skulle få skjuts av en kompis föräldrar till lägergården. I tron att jag inte skulle behöva träffa någon satte jag bara på mig jacka, gummistövlar och mössa ovanpå min pyjamas, mjukisbyxor och otroligt smutsiga hår. Såg alltså inte representabel ut alls. Ute var det snö- slash slasktorm och ett fruktansvärt före att köra på. Plötsligt visade det sig att jag måste skjutsa tre övriga pojkar. Jättetrevligt. Bilen ville inte hållas på rätt sida av vägen, var så mycket slask överallt. Dessutom lyckades jag köra in i en snödriva. Inte bästa upplevelsen jag varit med om, precis.

-

Went to drive my seventeen year old brother to his boyscout camp today. I didn't think I would meet any people, which is why I went to drive in my pyjamas and rubber boosts. Suddenly I had three extra boys in my car. In top of that the weather was horrible, it was snowing really bad and it was hard to keep the car on the road. Also, I drove in to a snowdrift. Not very nice.

No comments:

Post a Comment