Wednesday 28 March 2012

Vuxenpoäng.

Idag har jag hämtat en bok från biblioteket och sökt jobb. Boken var hur tjock och stor i formatet som helst (typ som en Guinnes Rekordbok) och den är den mindre boken som ska läsas till mitt inträdesprov till en skola jag sökt. För i Finland räcker det inte att bara skicka in en elektronisk ansökan och lite papper som i Sverige. Här ska det pluggas inträdesprov för fullt. För skojs skull söker jag in till några skolor i Sverige också - mest för att det är så enkelt. Men jag tänker ändå inte byta land.

***

I have to read a lot just to apply for schools in Finland. In Sweden all you have to do is a web application and send some papers to the head office. Thats why I'm applying for some schools in Sweden as well - just for fun. Even if I'm not going to move there.

1 comment:

  1. Sv. Det låter som en hel massa saker! Promenad är ju mysigt, dö över böcker är sämre och hoppas du hittar ett jobb :D

    ReplyDelete